Manieren om je chronische rugpijn onder controle te houden

Rugpijn is een probleem waar iedereen mee te maken kan krijgen als ze niet de juiste voorzorgsmaatregelen nemen in de dagelijkse dingen die ze doen. Van het leren zitten tot het leren tillen is een goede rug verzorging essentieel om te voorkomen dat er later rugpijn ontstaat. Dit zal je helpen om een gelukkiger en gezonder leven te leiden.

Onze tips tegen rugklachten

1. Massagetherapie is een zeer effectieve methode gebleken voor het verlichten van lage rugpijn, maar ook voor het verhelpen van andere problemen. Het kan helpen de slaap te verbeteren en angst en depressie te verminderen, die ook de oorzaak kunnen zijn van de rugklachten. Over het algemeen heeft massagetherapie veel positieve voordelen en is geweldig om te gebruiken in combinatie met warmte- of ijstherapie.
  2. Om rugpijn te voorkomen, moet je ervoor zorgen dat je armen op een comfortabel niveau zijn als je de computer gebruikt. Veel rugklachten worden veroorzaakt door mensen die hun armen te hoog of te laag heffen als ze de computer voor langere tijd moeten gebruiken.
  3. Chronische spierpijn, zoals rugpijn, kan worden veroorzaakt door een vitamine D-tekort. Om een eerlijk deel van deze vitamine te krijgen, eet je veel vis met kleine botten, verrijkte melk en cornflakes. Zorg er ook voor dat je regelmatig blootgesteld wordt aan zonlicht en vergeet niet om die zonnebrandcrème te gebruiken!
  4. Zwaarlijvigheid is een belangrijke factor gebleken bij chronische rugpijn. Het verliezen van kilo’s en het binnen het normale bereik houden van het gewicht kan de pijn en de belasting van de rug sterk verminderen. Regelmatige lichaamsbeweging kan ook helpen om de rugspieren te versterken. Dit zijn de beste aanbevelingen van artsen aan zwaarlijvige patiënten met rugpijn
rugklachten
Tips voor chronische rugklachten
  1. Je rugpijn kan een verre herinnering zijn als je toegang hebt tot een trillende stoel. Deze stoelen zijn meestal uitgerust met verschillende sterkteniveaus van het trilsysteem en kunnen ook op bepaalde plekken in je rug bijschaven. Als bonus kan je stoel ook opwarmen!
  2. Er zijn veel mensen die in stilte last hebben van rugklachten, omdat ze het gevoel hebben dat het iets is om zich voor te schamen. Het is geen schande om pijn te hebben en het betekent niet dat je oud bent, want er zijn veel oorzaken die tot dit probleem kunnen leiden.
  3. Mensen die door rugpijn in hun bewegingsvrijheid worden beperkt, kunnen dit effect helpen tegengaan door hun hamstrings, rugspieren en de spieren rond hun rug zorgvuldig te rekken. De spieren in de rug zijn erg groot en breed uitgestrekt, een pijnlijke rug kan overal pijn doen. Strek ook alle omliggende spiergroepen.

Dus als je een paar tips gebruikt om je rug in vorm te houden, zal er minder druk op je rug zijn en zal je later in je leven minder pijn voelen. Volg deze paar tips op om je rug in vorm te houden en nog vele jaren sterk te blijven werken.